A co jeśli przez lata budujemy swoją pozycję na rynku oferując usługi lub produkty na odpowiednim poziomie, posiadamy dużą liczbę klientów lub też chcemy tychże powiązać z marką? Na myśl w pierwszej chwili przychodzą wszelkiego rodzaju programy lojalnościowe na zasadzie tych ze stacji benzynowych. Ale wszyscy wiemy jaka jest skuteczność takich narzędzi, na nagrodę trzeba czekać często latami a jej wartość, łagodnie mówiąc, nie jest satysfakcjonująca. Mamy możliwość budowania relacji za pomocą mailingów czy sms co naszym zdaniem jest słuszną drogą ale przez ostatnie lata wartość tych narzędzi sukcesywnie spada dzięki filtrom antyspamowym czy coraz bardziej restrykcyjnym przepisom zabraniającym wysyłania wiadomości osobom, które takiej usługi wyraźnie nie zamówiły.
Dlatego warto się zastanowić nad nowymi sposobami budowania relacji z klientem, być może stworzenie aplikacji mobilnej (tutaj na przykładzie Androida) jest odpowiednim kierunkiem? Wyobraźmy sobie że posiadamy kino, co tydzień wyświetlamy hity filmowe w atrakcyjnych cenach zakupu biletu, teraz wystarczy aby klient pobrał aplikację na swój telefon aby otrzymywał wiadomości typu Push lub sms o nadchodzących wydarzeniach. Pizzeria może umożliwić zamawianie swoich produktów za pośrednictwem aplikacji mobilnej a sklep internetowy wyświetli katalog produktów.
Podsumowując- zastosowań jest wiele, ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia.