Kontrowersyjne zdanie – ale prawdziwe w marketingu sieciowym. Natłok informacji i firm, które chcą przebić się ze swoim komunikatem do klientów powoduje, że możemy powątpiewać w skuteczność reklamy w internecie. Nic bardziej mylnego – właśnie reklama w internecie jest obecnie tą, która gwarantuje nam największą skuteczność. A gwarancją są statystyki i mierzalne dowody dotarcia do konkretnego klienta. Nie chodzi nam przecież tylko o to, żeby ktoś znalazł naszą stronę www w sieci. Chodzi nam o to, żeby trafili do nas klienci, na których najbardziej nam zależy – nasi klienci. O to mogą zadbać profesjonalne firmy, zajmujące się pozycjonowaniem. Z pozornego chaosu w sieci są w stanie wydobyć naszą firmę i umieścić ją w wyszukiwarce na tyle wysoko, aby internauta trafił na nas od razu. I nie szukał dalej.
Henry Ford, założyciel koncernu Forda powiedział:
„Kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej.”
Warto posłuchać wielkiego przedsiębiorcy i przyjąć za fakt, że – Internet jest obecnie największym i najpotężniejszym źródłem informacji i narzędziem marketingowym, stosowanym przez największe i najmniejsze firmy. Zaletą reklamy w internecie jest to, że jest stosunkowo tania i dostępna dla wszystkich. Skutecznych działań, które możemy podjąć, jest na tyle dużo, że warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która, jak dobry makler giełdowy wskaże nam, w co warto zainwestować.